Recenze / Wind River

Dost dlouho se čekalo na někoho, kdo by byl schopen si napsat výborný scénář a pak ho ještě lépe zrealizoval jako režisér. Taylor Sheridan má prsty ve scénářích takových pecek jako jsou Sicario a nebo Hell or High Water u nás vyšlo jako Za každou cenu. Právě díky spolupráci na těchto filmech nabral potřebné zkušenosti a leccos okoukal třeba od takového Denise Villeneuva, který je momentálně jedním z nejlepší režisérů současnosti. Wind River je dost možná takovou ještě více těžkotonážní variací Villeneuovo Sicaria, jelikož hraje na ještě menším prostoru a díky tomu je mnohem údernější a pocitově dost nepříjemný. Jakožto fanoušek Taye Sheridana jsem opravdu rád, že se mu povedlo skloubit vše, co je potřebné, abychom dostali jeden z nejmrazivějších a nejvíce znepokojujících thrillerů posledních let.

Výsledek obrázku pro wind river movie

Wind River je vskutku dokonalé dílo. Možná to bude znít až moc přehnaně obdivně, ale už jen při sledování pusté Wyomingské krajiny, kde není nic a nikdo, je chvilkami hodně depresivní záležitost, která se už po pár minutách zažere do morku kostí a jen tak vás nepustí. Už od úvodu je zřejmé, že tenhle film rozhodně nebude procházka růžovým sadem a Sheridan nastavuje pravidla hry už od začátku dost jasným a drsným způsobem. Vyšetřování vraždy v pustině je samo o sobě asi dost náročná záležitost a všechny okolnosti jdou proti hlavním hrdinům. Ať už je to počasí, které hraje docela výraznou roli a nebo obyvatelstvo Wyomingu, které je svým způsobem dost odříznuté od světa a podle to ho se i chovají vedlejší postavy, které jsou znechucené tamním způsobem života. Tahle část filmu je moc pěkně vykreslena a i díky této charakteristice místní komunity je mnohem snaží pochopit jednání jednotlivých postav. Jeremy Renner jako místní stopař a lovec je věrnou ukázkou toho, jak se na něm Wyoming podepsal. Jeho minulost je svázaná s tímto místem a jeho chování v jednotlivých situacích jasně ukazuje, že tímto místem je řádně ošlehán. Za to nezkušená agentka FBI s tváří Elizabeth Olsen je přesným opakem a notně na to doplácí. Díky své naivitě a nezkušenosti se dostává do dosti vyhrocených situací, které jsou mistrně natočené a doslova při nich tuhne krev v žilách.