Recenze / Thor: Ragnarok

Už z kampaně, kterou Marvel rozjel ve velkém stylu a zjevně na ní nešetřil, bylo zřejmé, že se v pořadí třetí Thor bude lišit od současné Marvelácké tvorby a půjde trošku jiným směrem. Ten kdo čekal, že režisér Taika Waititi přidá na osudovosti a temnotě se šeredně plete. Stačí se podívat na jeho předchozí tvorbu (Co děláme v temnotách nebo Hon na pačlověky) a hned je vám jasné, že tenhle chlapík se vás bude snažit především rozesmát. Nedivím se Marvelu, že vsadil zrovna na tohohle novozélandského podivína, ale do značné míry je to risk, který by se nemusel studiu vyplatit. Tak jak to tedy dopadlo? Dostali jsme tradiční Marvelovku z pásové výroby, revoluční a originální fantasy nebo osobitý snímek s velmi pevně uchopenou tvůrčí vizí? Tak nějak od všeho trochu, bohužel.

Výsledek obrázku pro thor ragnarok

Thor: Ragnarok je přesně tím filmem, který byste chtěli vidět, když vám bylo deset a vaší jedinou komiksovou zkušeností byli Schumacherovo Batmani nebo kreslení Avengers, popřípadě omalovánky se superhrdinskou tématikou. Thor je už na začátku za děsně vtipného a hláškujícího boha, vtipkuje i v momentech, kdy se to tak úplně nehodí a v humoru utápí svůj charakter natolik, že už víte, že tahle postava nemůže nabídnout nic víc než jen svaly, dětinský humor a pár fakt libových akčních scén. Marvelovky to vždy schytávali za to, že se v nich moc kecá, tak se připravte na to, že nový Thor je nejukecanější film z celého MCU. Nejen, že se v něm hodně povídá, ale ty dialogy jsou tak pateticky pojaté, že nevěříte vlastním uším a už vůbec je dost těžko představitelné, že v téhle době někdo přijde s tak primitivním a absolutně zbytečným tlacháním. Současnému publiku to zřejmě stačí, mně však nikoli a tak trošku jsem doufal v to, že se Thor posune o notný kousek dál a filmově dospěje.

Výsledek obrázku pro thor ragnarok

Co se ale novém Thorovi nemůže upřít je parádní vizuální stránka a svižné akční scény. Akčních scén sice moc není, ale když na ně dojde je opravdu radost je sledovat. Zde bych viděl určitý posun od statických a ne moc originálních akčních sekvencí z předchozích Marvelovek. Spousta eye-candy momentů jistě potěší, žádné zbytečné zpomalovačky, které by postrádali smysl a určitá dynamičnost dodávají v jistých chvílích tomuhle filmu šmrnc a určitou dávku svěžesti. K tomu všechny ty barvičky, které na vás vykouknou snad na každém rohu a dost navozují pocit, že se ocitáme v té části vesmíru, kde se potlouká Star-Lordova partička. A právě určitá paralela se Strážci galaxie by tu byla, tedy alespoň po té vizuální stránce určitě. Někdy však těch barev bylo až příliš. Takže tu máme dynamickou, svěžestí napumpovanou akční podívanou, která určitě nenudí a svou stylovostí dost vybočuje ze směru, kterým se Marvel vydal.

Výsledek obrázku pro thor ragnarok

K příběhu a postavám je dost těžké se vyjádřit, protože tady se tvůrci moc nepředřeli a servírují dost jednoduchou a banální příběhovou kostru, která se bohužel nemůže opřít o pevně vykreslené charaktery a už vůbec ne o hlavní záporačku. Tu si střihla výborná Cate Blanchett a tak trochu se předpokládalo, že si právě s touhle postavou tvůrci více pohrají a dají jí konečně pořádnou motivaci ke zničení celého vesmíru. Bohužel se tak nestalo a Hela zapadá do Marvelovského padoušského průměru. Vaz jí sráží především naprosto stupidní chování, kde jejím jediným cílem je zničení Asgardu a dalších devíti světů, nic jiného jí nežene kupředu, motivace žádná a jelikož je to samozvaná bohyně smrti dle toho se i chová a bohužel nepřekvapí. Thor si jede to své (naprosto nezajímavý charakter), Hulk zpočátku nadchne, ale postupně se promění v naprosto zbytečnou postavičku, která je jen do počtu. Loki už je taky jen přežitek a jeho neustálé přechody mezi dobrem a zlem už dost nudí. A tak jedinou plnokrevnou postavou, u které by se dalo říci, že doopravdy dokázala zaujmout je Valkýra s tváří Tessy Thompson.

Výsledek obrázku pro thor ragnarok

Thor: Ragnarok není špatný film, ale je určen značně mladšímu publiku, které ocení výbuchy, spousty kýčovitých barev, ploché a nezajímavé postavy. Stále mi to přijde jako přes kopírák, každý Marvel film má určitou šablonu, dle které jede a jen málokdy se stane, že by překvapil a zaujal něčím novým, jedou až příliš na jistotu a zvlášť u některých superhrdinů to značně zamrzí. Infantilní zábava tímto dosáhla svého vrcholu a trošku se obávám s čím přijdou bratři Russovi v Infinity War, protože další rádobyvtipnou a přestylizovanou komiksárnu už bych asi nedal, viz. Občanská válka. V jistých momentech je tenhle snímek vážně skvělou podívanou, ale ve většině času spíše jen průměrným fantasy-akčním výplachem, kterých jsou do roka spousty. Zaručeně se jedná o nejlepšího Thora, ono překonat ty dva přechozí nebylo zas tak těžké, ale i tak si myslím, že se z toho dalo vytěžit mnohem více. Další promarněný potenciál.

6/10

3 thoughts on “Recenze / Thor: Ragnarok

Add yours