Recenze / Jumanji: Vítejte v džungli

Původní Jumanji je prostě srdcovka. Komediální talent Robina Williamse byl nezměrný a sám dokázal utáhnout celý film jen pomocí svého úžasného charismatu a mimických svalů. Na Jumanji jsem vyrůstal, a když se ke mně doneslo, že se chystá pokračování, ihned se mě zmocnil strach, panika a nechuť. Strach a panika především z toho, že se bude jednat o CGI konzum toho nejhrubšího zrna a nechuť hlavně proto, že jsem se opravdu nepotřeboval vracet do světa Jumanji, které je pro mě úžasným mystickým místem mého mládí a já se moc bál, aby současní až příliš horlivý a neoriginální tvůrci nepošlapali Williamsův odkaz. Režie se ujal Jake Kasdan, který má na svědomí jeden z nejtrapnějších filmů dekády Sex Tape. Takže mnou milovaná látka se dostala do rukou opravdového pozéra a já měl tajně doufat, že by se z toho mohl vyklubat alespoň dobrý film? Zázraky se přeci jen dějí a nové Jumanji je velmi snesitelná podívaná.

Síla původního filmu byla v komornosti, přirozeném a sympatickém humoru. Byl to ten typ rodinného filmu, který byste si chtěly prožít na vlastní kůži, a vůbec by vám nevadilo, kdybyste přitom přišli o kejhák. Vítejte v džungli je pravým opakem. Je to velkolepá, dobrodružná a akcí nabitá show, ve které není nouze o vtípky, sympatické charaktery, špatné triky a nuzného zloducha. Sama koncepce filmu je super. Desková hra se v moderním světě už moc nechytala, a tak se jednoduše přizpůsobila době. Stala se z ní videoherní konzole, ve které si jen stačí vybrat charakter a hra vás vcucne. Banální zápletka to ano, ale v jednoduchosti je někdy krása. Musíte plnit jednotlivé úkoly, postupovat levely a k tomu všemu máte jen tři životy. Nové Jumanji je prosté a rozhodně si nehraje na spletitou dobrodružnou a epochální výpravu. U Sony možná včas prozřeli, že vážnější projekty, které se snaží navázat na komediální předchůdce tolik nefungují a bylo třeba se zaměřit na cílovku a krapet odlehčit atmosféru.

Jumanji: Vítejte v džungli má drive, je svěží, sexy a plné humoru, který se nikdy nepřevalí přes pomyslnou hranu a po celou dobu si udržuje velmi vysokou kvalitu. Sem tam se sice sklouzne k trošku laciným vtípkům, ale ne tak často, jak by se dalo od těchto tvůrců čekat. Povrchní a infantilní humor zde je, ale je dávkován v opravdu nepatrném množství. Onu vysokou kvalitu drží především super herecké osazenstvo. Dwayne Johnson, Jack Black, Karen Gillan a i ten zatracený anti-herec Kevin Hart jsou super. Funguje mezi nimi velmi podivná chemie, které jsem se ovšem vůbec nebránil a užíval si každičký jejich dialog. Kdo by to byl řekl, že nové Jumanji bude stát na hercích, kteří si sem tam vyberou opravdu špatný projekt. Jack Black je famózní, stejně tak jako Karen Gillan, Johnson opět potvrzuje, že krom hromady svalů má i jistý herecký talent. Kevin Hart je i v tomhle filmu otravný, ale díky svým kolegům se i jeho skřeky dají celkem v pohodě snést. Jediná postava, která bohužel neobstojí je podivný a přehrávaný záporák. Naštěstí nedostává tolik prostoru, takže jeho vliv na celkový dojem z filmu je zanedbatelný.

Kult to nebude, ale úspěch tomuhle snímku od srdce přeji. Je očividné, že si tvůrci i studio dalo záležet, a i když to někdy vypadá, že triky dělali úplní amatéři, tak i přesto stojí nové Jumanji za chvilkové odpojení mozkových buněk. Už jen pro ten sexy kukuč Karen Gillan, transformaci Jacka Blacka z namyšlené blondýny v geniálního vědátora nebo jen pro ten nostalgický pocit, že se vrátilo něco, co utvářelo vaše dětství, nedávalo vám spát, burácení bubnů vám znělo v uších i ve škole, ale vy jste se i přesto vrátily k televizi a znovu si ten film pustily. Tohle se současným puberťákům s tímhle filmem určitě nestane, ale i tak vnímám Vítejte v džungli v kontextu s původním filmem velmi pozitivně a dost možná bych se na nějaké to pokračování i těšil. Svět Jumanji má rozhodně co nabídnout, jen se prostě nesmí uchýlit k lacinosti a lajdáctví.

75%